zondag 6 juni 2010


Schoolkamp

Zwemmen vond ik de leukste bezigheid met het schoolkamp. Het was groot met leuke glijbanen, een buitenbad, een golfbad, een barretje voor ijsjes en friet en nog veel meer.


We gingen eerst allemaal in het golfbad, omdat we de glijbanen nog niet hadden ontdekt. We wilden toch wat meer, dus probeerde we de gele glijbaan, in een lange buis met ‘Special Effects’.


We ontdekten de groene glijbaan, naar een lekker warm bad. Veel kinderen zagen het mooie barretje, kochten een ijsje. Ik volgde. Het grote softijsje was het populairst. De kleine was te klein voor de meesten en voor € 1,75 kon je al zo’n lekker groot ijsje halen. Ik leende Matthijs een euro. Daarvoor kocht hij het kleinste ijsje. We gingen een beetje zwemmen in het golfbad, en toen de prachtige wildwaterbaan. Een brede glijbaan met een breedte van 2 meter. Af en toe was er een watervalletje, en ging je ineens heel snel. Dat was wel heel leuk. Die hebben we met heel de klas vreselijk veel gedaan. We gingen ook nog een frietje halen.

Een ‘frietje met’ kostte € 2,25. Ik had € 4, - mee. Het ijsje kostte me € 1,75, dus ik had nog precies genoeg voor een frietje. Maar ik was vergeten dat ik Matthijs een euro had geleend. Gelukkig hebben we juf Steffie als stagiaire in de klas. Daar kon ik wel een euro van lenen. Ik kocht een frietje met, en die was wel lekker. Daarna gingen we nog een aantal keren in de glijbaan, in de wild- waterbaan en in het warme badje.

Geert

1 opmerking:

Anneke Peters zei

Hallo Tessa,

Ik zag je vraag op mijn spelletjesblog.
Wat ik regelmatig doe, is een soort combinatie van hints; tekenen en ander woord of omschrijving.
Het spel komt nog op mijn blog te staan.

Het gaat zo: er zijn 2 of meer teams.
Ieder team krijgt bv. 3 minuten
(dan gebruik ik de iPhone, stopwatch kan ook)
Ik laat een woord zien.
Dat woord mogen ze met gebaren; tekeningen op bord; omschrijvingen; aanwijzen; ander woord verduidelijken.
Het is erg leuk voor een speciale dag.
Dit jaar heb ik groep 4 en daar kan het al makkelijk.
Succes verzekerd!
Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groetjes, Anneke